این سازمان با توجه به برنامه جاده ابریشم، عرضه و تقاضای گردشگری در جاده ابریشم را عبارت میداند از:
تقاضا گردشگری:
رشد تقاضای مصرف کننده: ماجراجویی، گردشگری دینی، اکوتوریسم، گردشگری داوطلبانه
افزایش علاقه به سفر تجاری
%27 از بحث های آنلاین مربوط به مسیرهای سفر
37% از بحث ها در مورد غذا
سالهاست که سازمان جهانی گردشگری نشست ها، سمینارها و کارگاه های آموزشی گردشگری در حوزه ی جاده ی ابریشم را برگزار میکند و کشورهای شرکت کننده در این پروژه ی جهانی به همکاری خود ادامه میدهند.
متاسفانه ایران با وجود اماکن توریستی فراوان، به دلیل ضعف های موجود در زیرساختهای صنعت گردشگری و علی رغم حضور البته روشن است که این پروژه می تواند شروعی تازه در ، و حمایت از پروژه ی جهانی جاده ابریشم پیشرفت چندانی نداشته است مسیر بهبود صنعت گردشگری در کشور باشد.
عرضه گردشگری :
254 سایت میراث جهانی یونسکو
تجارب فرهنگی متنوع
جاذبه های طبیعی، اکوتوریسم، گردشگری مذهبی، ماجراجویی
امکان ارائه برنامه های سفر بی پایان
تکمیل و ارتقای زیرساختهای گردشگری از جمله جاده های ، با توجه به میزان اهمیت همکاری ایران در این پروژه پیشنهاد میشود شهری و روستایی به خصوص در مسیر جاده ابریشم، آموزش فرهنگ گردشگری، تخصیص بودجه ای جهت تبلیغات موثر و معرفی حمایت ، اماکن توریستی ایران، تهیه ی بروشور ها و فیلم های تبلیغاتی به زبان انگلیسی و انتشار آنها در فضای مجازی و رسانه ها از سرمایه گذاران بخش خصوصی، ثبت هتل ها و مهمانخانه های ایران در سیستم های رزرو آنلاین و برپایی کارگاه های آموزشی، در اولویت کار مسئولان حوزه ی گردشگری قرار گیرد